איך להקים עסק קטן?

שיתוף ע"י:
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

תוכן העניינים

איך להקים עסק קטן?

פתיחת עסק קטן היא ללא ספק משימה גדולה, אבל למרבה המזל זה משהו שיכול להיות מושג על ידי כל מי שיש לו רעיון טוב, מוסר עבודה חזק ומערכת טובה של משאבים. הקמת עסק כרוכה בחשיבה על קונספט עסקי, כתיבת תוכנית עסקית, הבנת הצד הפיננסי ולבסוף שיווק והשקה.

הגדרת היסודות

בחר רעיון. זה יכול להיות מוצר שתמיד רצית לייצר, או שירות שאתה מרגיש שאנשים צריכים. אולי זה אפילו משהו שאנשים לא יודעים שהם צריכים עדיין, כי זה לא הומצא!

זה יכול להיות מועיל שאנשים מבריקים ויצירתיים יצטרפו אליכם לסיעור מוחות מזדמן. התחל עם שאלה פשוטה כמו: "מה נעשה?" הרעיון הוא לא ליצור תוכנית עסקית, רק לייצר רעיונות פוטנציאליים. רבים מהרעיונות יהיו דגולים, ויהיו לא מעט רגילים, אבל עשויים לצוץ כמה שיש להם פוטנציאל אמיתי.

שקול את הכישרונות, הניסיון והידע שלך בעת בחירת קונספט. אם יש לך מערך מיומנויות או כישרון מסוים, שקול כיצד ניתן ליישם משאבים אלה כדי לענות על ביקוש כלשהו בשוק. שילוב של מיומנות וידע עם ביקוש בשוק מגדיל את הסיכויים שלך לקבל רעיון עסקי מוצלח.

איך להצליח בשיווק רשתי

לדוגמה, ייתכן שעבדת עם אלקטרוניקה כשכיר במשך שנים רבות. ייתכן ששמתם לב לביקוש בקהילה שלכם לסוג מסוים של עבודת חשמל, ושילוב הניסיון שלכם עם הביקוש בשוק יכול לאפשר לכם למשוך לקוחות.

הגדירו את המטרות שלכם. האם אתה רוצה עצמאות כלכלית, בסופו של דבר למכור את העסק שלך למחיר הגבוה ביותר? האם אתה רוצה משהו קטן ובר קיימא, שאתה אוהב לעשות וממנו אתה רוצה להפיק הכנסה קבועה? אלה הדברים שכדאי לדעת בשלב מוקדם מאוד.

צור שם עבודה. אתה יכול אפילו לעשות זאת לפני שיש לך רעיון לעסק, ואם השם טוב, אולי תגלה שזה עוזר לך להגדיר את הרעיון העסקי שלך. ככל שהתוכנית שלך גדלה, ודברים מתחילים להתגבש, השם המושלם עשוי להגיע אליך, אבל אל תיתן לזה להפריע לך בשלבים המוקדמים. צור שם שאתה יכול להשתמש בו בזמן שאתה מתכנן ואל תהסס לשנות אותו מאוחר יותר.

בדוק תמיד אם השם נמצא בשימוש על ידי מישהו אחר לפני בחירתו. נסו ליצור שם פשוט ובלתי נשכח.

הגדר את הצוות שלך. האם תעשו זאת לבד, או שתביאו חבר אחד או שניים מהימנים שיצטרפו אליכם? זה מביא הרבה סינרגיה לשולחן, כאשר אנשים מקפיצים רעיונות זה מזה. שני אנשים יחד יכולים לעתים קרובות ליצור משהו שהוא גדול מסכום שני החלקים הנפרדים. קראו עוד על: כיצד ליצור פרסומת?

חשבו על כמה מסיפורי ההצלחה הגדולים ביותר בתקופה האחרונה, בכל מקרה, השותפות הוציאה את המיטב משני הצדדים של המשוואה.

חשבו על התחומים שבהם אתם חלשים או שיש לכם מעט ידע בהם. מציאת שותפים התואמים לאישיותך שיכולים להשלים את פערי הידע או הכישורים שלך היא דרך מצוינת להבטיח לעסק שלך יש את המשאבים הדרושים לך כדי להצליח.

בחר את השותפים שלך בחוכמה. כשאתה בוחר את האדם או האנשים שאיתם אתה הולך לבנות את העסק, היזהר. גם אם מישהו הוא החבר הכי טוב שלך, זה לא אומר שתשתפו היטב בפעילות עסקית. התחל את זה עם אדם אמין.

דברים שיש לקחת בחשבון בבחירת מנהיגים משותפים וצוות התמיכה שלך כוללים:

  • האם האדם השני משלים את החולשות שלך? או ששניכם מביאים רק סט אחד של אותם כישורים לשולחן? אם זה האחרון, היזהר כי אתה יכול לגרום ליותר מדי אנשים לעשות את אותו הדבר בעוד דברים אחרים נשארים ללא השגחה.
  • האם אתה רואה עין בעין את התמונה הגדולה? ויכוחים על הפרטים הם דבר מובן מאליו, והם חשובים להסדרת הדברים. אבל לא לראות עין בעין את התמונה הגדולה, המטרה האמיתית של העסק שלך, יכול לגרום לתגובה שעלולה להיות בלתי ניתנת לתיקון. ודא שלצוות שלך אכפת מהם וקונה למטרה כמוך.
  • אם אתה מראיין אנשים, קרא קצת כיצד לזהות כישרון אמיתי מעבר לתעודות, לתארים או היעדרם. התחום בו אדם חונך אינו בהכרח התחום בו הוא הכי מוכשר. למרואיין יכול להיות רקע בחשבונאות, למשל, אבל הניסיון שלו וההערכה שלך לגביו מצביעים על כך שהם עשויים להתאים יותר לסיוע בשיווק.

כתיבת תוכנית עסקית

צור תוכנית עסקית. תוכנית עסקית עוזרת להגדיר מה אתה חושב שאתה צריך כדי להשיק את העסק שלך, גדול או קטן. זה מסכם את תחושת העסק שלך במסמך אחד. זה גם יוצר מפה עבור משקיעים, בנקאים ובעלי עניין אחרים לשימוש כאשר הם קובעים כיצד הם יכולים לעזור לך בצורה הטובה ביותר וכדי לעזור להם להחליט אם העסק שלך בר קיימא או לא.

התוכנית העסקית שלך צריכה להיות מורכבת מהאלמנטים המפורטים בשלבים שלהלן:

כתוב את תיאור העסק שלך. תאר את העסק שלך באופן ספציפי יותר, וכיצד הוא משתלב בשוק באופן כללי. אם אתה תאגיד, או בעלות יחידה, ציין זאת, ומדוע בחרת ללכת בדרך זו. תאר את המוצר שלך, התכונות הגדולות שלו ומדוע אנשים ירצו אותו.

ענה על השאלות הבאות:

  • מי הם לקוחות פוטנציאליים? ברגע שתבינו מי הם ומה הם רוצים, תמציא אסטרטגיה שיווקית.
  • איזה מחיר הם מוכנים לשלם עבור המוצר או השירות שלך? למה שהם ישלמו עבור המוצר או השירות שלך על פני זה של המתחרים שלך?
  • מי המתחרים שלך? בצע ניתוח תחרותי כדי לזהות מתחרים מרכזיים. גלה מי עושה משהו דומה למה שאתה מתכנן, וכיצד הם הצליחו. חשוב לא פחות הוא למצוא את הכשלים, ומה גרם למיזם שלהם להתפרק.

כתיבה שיווקית

כתוב תוכנית מבצעית. זה יתאר כיצד תייצר או תספק את המוצר או השירות שלך וכל העלויות.

איך תיצור את המוצר שלך? האם זה שירות שאתה מציע, או אם הוא מורכב יותר – תוכנה, מוצר פיזי כמו צעצוע או טוסטר – איך הוא ייבנה? הגדירו את התהליך, החל ממקור חומרי גלם ועד להרכבה ועד השלמה, אריזה, אחסנה ומשלוח. האם תצטרך אנשים נוספים? האם יהיו איגודים מעורבים? יש לקחת בחשבון את כל הדברים הללו.

מי יוביל ומי ילך בעקבותיו? הגדירו את הארגון שלכם, מפקיד הקבלה ועד למנכ"ל, ואיזה חלק יש לכל אחד בתפקוד ובפיננסי. הכרת המבנה הארגוני שלך תעזור לך יותר לתכנן את עלויות התפעול שלך, ולכוון את כמות ההון שתצטרך כדי לתפקד ביעילות.

מקבל משוב. חברים ובני משפחה מהווים משאבים נהדרים לשאלת שאלות וקבלת משוב – אל תהססו להשתמש בהם בתור לוח התחקיר שלכם.
צריך להגדיל את גודל השטח שלך. זה קורה לעתים קרובות יותר מהצפוי. ברגע שהמלאי יתחיל להצטבר, ייתכן שתגלה שהוא יגיע לסלון, לחדר השינה ולמחסן הגן. חשבו על השכרת מחסנים במידת הצורך.

כתוב את תוכנית השיווק. התוכנית התפעולית שלך מתארת כיצד תייצר את המוצר שלך, והתוכנית השיווקית שלך מתארת כיצד תמכור את המוצר שלך. כאשר אתה יוצר את תוכנית השיווק שלך, נסה לענות על השאלה כיצד תהפוך את המוצר שלך לידיעת לקוחות פוטנציאליים.

תרצה לכלול את סוג השיווק שבו תשתמש. לדוגמה, האם תשתמש במודעות רדיו, מדיה חברתית, מבצעים, שלטי חוצות, תשתתף באירועי רשת או בכל האמור לעיל?

תרצו גם להגדיר את המסר השיווקי שלכם. במילים אחרות, מה תגידו כדי לשכנע לקוחות לבחור במוצר שלכם? כאן, אתה רוצה להתמקד בנקודת המכירה הייחודית שלך (הידועה גם בשם USP). זהו היתרון הייחודי שיש למוצר שלך כדי לפתור את בעיית הלקוחות שלך. לדוגמה, ייתכן שתהיה עלות נמוכה יותר, מהירה יותר או איכותית יותר מעמיתיך.

תמצא מודל תמחור. התחל על ידי בדיקת המתחרים שלך. דע בכמה הם מוכרים מוצר דומה. האם אתה יכול להוסיף לו משהו (ערך מוסף) כדי להפוך את שלך לשונה ובכך להפוך אותו למחיר מפתה יותר?

מכסים את הכספים. הדוחות הכספיים מתרגמים את התוכניות השיווקיות והתפעוליות שלך למספרים – רווחים ותזרים מזומנים. הם מזהים כמה כסף תצטרך וכמה אתה עשוי להרוויח. מכיוון שזהו החלק הדינמי ביותר בתוכנית שלך, ואולי החשוב ביותר ליציבות ארוכת טווח, עליך לעדכן זאת מדי חודש בשנה הראשונה, מדי רבעון בשנה השנייה, ולאחר מכן מדי שנה לאחר מכן.

כסה את עלויות ההפעלה שלך. איך אתה מתכוון לממן את העסק שלך בהתחלה? הבנק, משקיעי הון סיכון, משקיעים מלאכים, מינהל עסקים קטנים (SBA), החסכונות שלך: כל אלו הן אפשרויות ברות קיימא. כשאתה פותח עסק, היה מציאותי. סביר להניח שלא תתגלגל מהשער תוך יצירת 100 אחוז מכל מה שתקרין, אז אתה צריך שיהיה לך מספיק רזרבה מוכנה כדי לממן דברים עד שאתה באמת מתחיל לפעול.

באיזה מחיר אתה מתכוון למכור את המוצר או השירות שלך? כמה יעלה לך לייצר? חשב הערכה גסה לרווח הנקי – תוך התחשבות בעלויות קבועות כמו שכירות, אנרגיה, עובדים וכו'.

בוא עם תקציר מנהלים. החלק הראשון של תוכנית עסקית הוא תקציר המנהלים. לאחר שפיתחת את החלקים האחרים, תאר את התפיסה העסקית הכוללת, כיצד ייווצר מונטיזציה, כמה מימון תצטרך, היכן הוא עומד כעת, כולל מעמדו המשפטי, אנשים מעורבים והיסטוריה קצרה, וכל דבר אחר שעושה העסק שלך נראה כמו הצעה מנצחת.

הירשמו עכשיו:

פוסטים אחרונים